(ingen rubrik)

Hej alla. Det är lördagkväll, klockan är ca 22:30, och jag har inget bättre för mig än att skriva blogg.
Gamla folkan är helt öde, man nästan ser ökenbuskarna rassla runt i de tomma korridorerna och salarna. Ungefär hälften av internateleverna är iväg på olika studiebesök, och resten är trötta och osociala. Mina kumpaner är borta på studiebesök, är trötta eller kollar på die hard 4.

Annars så har veckan gått fort. Under onsdag och torsdag hade min klass textila tekniker som stickning, nålbindning och virkning.  Vi började med nålbindning, men eftersom jag redan kan det och dessutom glömmer bort alla nya sätt att börja som jag försökt lära mig så höll jag på med stickning istället. Jag arbetade med två arbeten samtidigt: en julklapp och en sjal som jag köpt jättefint(läs dyrt) garn till. Julklappen blev klar i veckan och sjalen rev jag upp flera gånger innan jag hittade ett sätt att öka maskorna på som jag trivdes med. Jag har märkt att jag är en riktig perfektionist när det gäller de saker jag gör, allafall om jag gör sakerna åt andra.
Sjalen har jag arbetat med under torsdagen, lite på fredagen och nu på lördagkvällen, och den har verkligen blivit stor!! Jag blev klar med den nu innan die hard började (och jag flydde..) och har den svept runt axlarna. Och den är min, bara min. Om jag hör mig själv erbjuda den till nån annan eller att sälja den billigt så tar jag nog livet av mig..

I fredags så var jag och de som var kvar i klassen till Visby och lyssna på föreläsning. Det var en självgod, knubbig medelålders man, med gigantiskt ego, som berättade om sina 20 år som "konstnär", och de elva år han spenderat på olika konstskolor. Jag kommer inte ihåg var karln hette, men han kom tydligen från Sälen i Dalarna. Enligt han så hade han ett dalarna-trauma som han bearbetade genom att skapa väldigt provokativ konst med dalarna-tema. Bland annat så skivade han upp dalahästar och sålde i lösvikt i köttdisken, byggde allt möjligt med avloppsrör, broderade allmogemönster på bombarjackor och byggde ett rött snickarglädje-hus i Liverpool som spelade abbamusik dygnet runt i en vecka. (puh, vilken lång mening det blev.)
Jag kan inte bestämma mig vad jag tyckte om karlns konst, men det var väldigt facinerande det han ändå hade gjort och hur det hade påverkat folk. Tydligen hade han varit med och byggt ett lusthus och placerat det i Norrtäljeån, och fått massa bra respons och hyllningar över svenska trätraditionen. Men efter en vecka hade han gått ut med ett pressmedelande om att det inte alls var svenskt snickeri, utan från nått ställe i sydamerika. Jag misstänker att han inte var så poppis i Norrtälje efter det, inte med den rospiggska tjurigheten som regerar.

Hm, nu blev det ju ett ganska lång inlägg ändå. Jag lär mig aldrig..

Imorn allafall har jag tvätttid på em, så på fm och under dagen ska/måste jag väva på min trasmatta. Jag har halva kvar och det borde inte ta så lång tid när jag väl sätter igång. Tänkte klämma in en promenad och kanske lite städning innan det blir kväll igen. Mitt rum blev mindre efter jag möblerade om det så det blir stökigt på nolltid. (intressant att veta va?!)

Oj, har ju glömt att skriva i bloggen att jag har klippt mig och färgat håret!! Det hände för 1 ½ vecka sen, och jag klippte av längden på håret själv (har sparat flätan!!). Frisören gjorde ett toppenjobb, och fick fram en riktigt snygg frisyr med kort nacke och lugg. På kvällen fick jag hjälp att färga håret med henna, och det blev rött och fint. Nu i veckan färgade jag om håret igen med henna, så nu är det en djup, fin röd ton på håret. Det är helt underbart att ha kort hår igen, och en lättnad att slippa tappa 40-50 cm långa hårstrån varje gång jag kommer i närheten av en duch eller en hårborste. 

Vill avsluta med att varna för matrix-triliogin. Ettan är helt ok, men titta inte på andra eller tredje. Det var tortyr och jag fick inte ens göra ljudeffekter eller viska replikerna (blev en aning övertrött..), men gjorde det ändå. *mohahaha*

Nej, nu måste jag sluta.. Klockan är 23:25, det tog nästan en timme att skriva och redigera denna enkla text.

Hoppas ni gillar den :) 

Hade sötnötar!!

*kramar*
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej gumman <3 vilken fin liten blogg du har, och äntligen fick jag adressen hehe ;) sköt om dig nu och ha det så bra i skolan!!

Kramisar syrran :D

2009-11-16 @ 00:37:10
URL: http://systerulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0