Livet är en fest..

.. eller inte.

Sitter och är social med datorn, och lyssnar på Mika. Vi måste smyga till oss stunder ibland mellan skolan och filmkvällarna.. Det här stället är ett väldigt bra ställe för datoravgiftning, allafall om man är trött av sig som jag.

Har haft materialkunskap idag, och pratat om bomull. Det är en väldigt stygg textilväxt, eller all industri omkring den allafall. Visste ni att det går åt massor av rent vatten och kemikalier för att tillverka bomullstextilier, och att all skit går ut i naturen och förstör. Huu..
Efter det hade jag formgivning, målade upp grundfärgerna och en färgcirkel. Efter em-fikat gick jag och två till simhallen och motionerade lite. Jag slutade efter ett mindre antal längder än vanligt, fick ont i knäet och ville inte fresta ödet mera. Ikväll är det filmstudiobio, ska kolla på sunshine clearing. Jag har sett halva, det verkade ok. 

Igår var det Internationell dag här på gamla folkan, det var massa föreläsningar under dagen och teater på kvällen. Jag vaknade på fel sida, var jättetrött och sedan gick det bara utför. Efter fm-fikat gömde jag mig på rummet där allt brast, sedan ringde jag hem till mamma för att höra hennes röst och få lite tröst. Det slutade med att jag sjukanmälde mig för resten av dagen, bäddade rent i sängen, tog en varm dusch och sov hela eftermiddagen. 
Efter jag vaknat till liv igen så åt jag lite internationell mat, som ärligt talat var lite för internationell för mig, och gick till de andra i klassen som redan var nere på byn. Jag vet inte om jag var så mkt till sällskap, men jag tog mig dit allafall. Jag festade till det med cola och godis till teatern, som jag inte åt så mkt av.

Teatern hette Nordost och handlade om tre kvinnors livsöden under ett gisslandrama i moskva i nån stor teater 23 okt 2002. Den var väldigt gripande, och det var svårt att avgöra vilken som talade "sanning" om vad som hände den kvällen. Jag är glad att Sverige inte är "styrt" av nått stort land som Ryssland, eller USA för den delen. Och jag är verkligen lyckligt lottad att Sverige inte ligger i krig, vill inte ens tänka på hur det skulle vara.
Efter teatern kollade vi på film igen, jag valde spirit för den kändes lätt-tittad. Åt lite nudlar till kvällsmat och satt lutad mot sandra genom hela filmen. Tack! Det gjorde min dag bättre, är din för evigt.

Hade bra sötnötar!

*kram* kaisa


Kommentarer
Postat av: Sandra

aww, always be here for you min lilla sötnöt~ :)

2009-11-10 @ 22:00:28
URL: http://setsuwa.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0