Onda änglar & goda djävlar.

Klockan är mitt i natten, ute blåser det och jag är klarvaken.. Det börjar kännas som en dum vana att inte bli trött föränn kl 1 på vardagkvällar. Jag är ju inte överdrivet trött på dagarna heller, så jag kan inte lista ut varför det har blivit såhär. Vill simma, kanske blir trött av det. Det är värt att prova allafall..

Nu en efterlysning: Har någon sett en skaparlust som ligger och skräpar i nått dammig hörn? Om ni har sett den så kan den vara min, men tyvärr har den varit borta så länge så jag har glömt bort hur den ser ut. Jag börjar behöva den, ska börja väva nu nästa vecka och ska hålla på fram till jul (så den kan ju vara användbar). Hittelön utlovas.

Rubriken?! Jo, det var nått jag sa till en i klassen, kommer inte ihåg i vilket sammanhang, som har hakat sig fast i hjärnan. Det känns så bra att skriva det, ett blivande tygtryck kanske??!

Vilket svammelinlägg..

Har köpt garn idag (igår??), matriell lycka. *glad*
Har nu garn till flera julklappar, så nu ska tomteverkstan starta. Dumt nog så missade jag köpa ett nystan garn till en av julklapparna som jag så gärna vill börja på, men borde  och ska prioritera andra.. Det är kul att sticka, allafall när det är till andra. Ska göra ett par sockor till mig själv sen av alla restgarner som blir, det kommer bli ett fullkomligt unikt par. :)

Imorn (idag?) ska jag ha formgivning. Har läxa att ta med ett mönster som jag gillar och visa upp. Tänkte vara ego och ta med mitt tygtryck från förra året, ett mosaikmönster i grönt på linnetyg.
På fredag har jag självstudiedag. MÅSTE vara diciplinerad och väva på (massa svordomar) mattan. Har ju gjort halva, så andra halvan borde ju inte vara så komplicerad att göra klar (eller hur??).

*

Nej, borde kanske försöka sova nu, det är ju en dag imorgon (idag??) oxå..

Många kramar.


Kommentarer
Postat av: Simone

Jag kan leta efter din skaparlust om du hittar min! its gone!

2009-11-27 @ 09:28:21
URL: http://solfaradis.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vad härligt du skriver kära syster!! :)

kraam

2009-11-29 @ 16:12:08
URL: http://systerulrika.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0