Tjo.

Gokväll. Sitter och umgås med min dator för ovanlighetens skull. Har chattat med vänner, skapat konto på bilddagboken och håller på att lyssa igenom alla Bryan Adams låtar på spotify. Jag mår bra, ifall det inte märktes. :)

Det är redan måndag, och den är snart slut. Helgen har varit rolig, har nog varit social hela tiden förutom när jag har sovit. Erkänn att det inte är illa när det gäller mig?!
I fredags så var det hallowenfirande här på gamla folkan. Jag klädde ut mig till Häxan Surtant under dagen, men var en av de få på hela skolan som hade klätt ut sig. På kvällen var det skolfest på byn, så jag förenade mig med de andra och skrudade om till pirat. Jag trivdes bättre som pirat än som häxa :). Vi hade bestämt oss för att ha en lugn och tidig kväll, så att inte resten av helgen skulle bli förstörd.. So we told.. Jag behöver inte förklara det närmare... 

På lördagen väcktes jag av de charmerande kyrkklockorna.. Vem planerade egentligen att placera en kyrka brevid en folkhögskola med stackars studenter som behöver sin sömn. Kan nån svara på det?! Jag fann vägen till matsalen tillslut och återsamlade mig med de andra överlevarna. Vi lyckades pussla ihop gårdagen och började planera för dagens bak-kalas. Vi gick till ICA och köpte ingredienser till alla planerade onyttigheter och såklart en obeskrivlig mängd coca cola.. 
Vi åstakom maränger, chokladbollar (vågar inte skriva negerbollar ifall nån blir upprörd ;)) och två sorters kladdkaka som förtärdes till sällskapsspel och skräckfilm. Vi kollade på nyinspelningen av fredag den 13e och The last house of the left. Den första var bara löjlig och den sista var väldigt obehaglig pga att den var så realistisk. Till alla helgons dags ära kidnappade vi även en av skolans pumpor och gav den en total makeover, till en av de snyggaste och läskigaste pumpor jag någonsin sett. 

Söndagen tillbringades med sömn, städning, ommöblering och filmtittande (4st i rad). Dock har jag städning kvar, la undan allt som var ivägen i lådor och väskor så det måste sorteras och läggas på rätt plats. Men om man struntar i det så är det väldigt snyggt på mitt rum nu :). 

Idag måndag har jag tvättat på morgonen, gjort klart och haft redovisning på en formgivningsuppgift på förmiddagen, promenerat och köpt hårfärg och vävt trasmatta under eftermiddagen. 
Jag har hunnit ca 70 cm av 200 cm på min gröna trasmatta. Enligt min planering skulle den ha varit klar förra veckan, om jag hade haft diciplin att väva under veckan och hela helgen. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig..

Vi höres sötnötter!
*kram*
  

Kommentarer
Postat av: Fia

yey, kaija, yey... vad glad jag blir när jag läser vad du skrivit... Bra kämpat. <3 du låter så glad och nöjd så jag blir också glad här i soffan...



puss på dig och det ska bli jättekul att se hur du ser ut nu, säkert skitsnygg...



seees snart...kram kram Fia

2009-11-06 @ 20:58:29
URL: http://frufia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0