Helg igen..

Puh.. Sitter i mitt stökiga rum denna fredag i gränslandet mellan eftermiddag och kväll. Det är riktigt busväder här på gotland, yrsnö och kalla stormvindar. Det blir verkligen kallt här när det blåser upp, inte kul alls för mina leder. Var iväg på morgonpromenad imorse oxå, det var trögt att komma upp men skönt när jag väl var ute och gick. Det var blåsigt redan imorse, och det har ökat på under hela dagen. Det ryktas om mera snö, vilket gör urbefolkningen mera förvirrade och oroliga än vanligt. Att det är så här mkt vinter verkar ur-gutarna inte vara vana vid. En riktig vargavinter.. :P

Har trasslat med min icke-favoritväv idag, men kom ändå en bit med solvningen. Var tvungen att räkna och dela in trådarna i olika sektioner, och tappade räkningen hela tiden. Jag förstår fortfarande inte hur väv-kräket kan bli så trassligt hela tiden, den behöver knappt nån uppmuntran alls. Tänkte försöka sitta lite i helgen och solva, om det hinns med vill säja.
Håller på att samla ihop aftonbladets rosa sportbilagor, ska väva med dem som inslag i en kommande väv. Det ska bli en papperskorg eller väska när den blir klar. Behöver sidor till ca 95-100 inslag, och en helsida blir två inslag. Om ni har gamla rosa sportbilagor liggandes och skräpa lite överallt så är jag gärna intresserad av dem. Jag står gärna för portot ifall de väger mkt. Behöver cirkus 10-15 tidningar för att vara säker på att det räcker. Tack på förhand!!

Har bokat biljett hem för sportlovet, åker hem fredagen den 26 februari med morgonfärjan. Jag är den enda av oss kumpaner som ska åka hem för lovet. Det känns lite tråkigt att åka hem när det blir så, men det är ändå viktigare att få ögonen fixade. Det blev ett vettigt pris denna gång tycker jag med både färja och båtbuss, cirkus 250 kronor. Det är så skönt oxå att komma hem på dagen, landa och hinna pussa på alla hundar och människor istället för att komma hem på kvällen och lägga sig och sova direkt.

Fick ett paket med posten idag från systeryster!! Det ligger och ser frestande ut, men får inte öppna det föränn på söndag. Jag hoppas att mina brev har kommit fram ordentligt, och ligger och frestar dem med. Tycker att alla hjärtans-dag är en rätt mysig högtid, allafall med de traditioner jag har med modern och systeryster att ge varandra små presenter och fina brev.

Nej, nu ska jag packa ihop onyttigheter samt filt och gå till tv-rummet ocb kolla på film. Ska försöka sticka klart socka nr 2 i paret jag håller på med nu, vinröda sockor med svarta ränder. Nästa par ska antagligen bli gråsvart-melerade eller orange med turkosa ränder, båda paren är planerade TILL MIG!!! *mohahahaaaaa*

Höres sötnötter.

Många kramar!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hmmm, jag undrar när du ska börja sticka på Goliats sockor???? Snart är ju för 17 vintern över....blink blink



Hoppas du får en fin helg... kramkram Fia

2010-02-12 @ 19:17:42
URL: http://frufia.blogg.se/
Postat av: mamma

Sitter här och kurar och upptäcker att du skrivit två inlägg fast jag va inne igår innan jag la mig.

Har haft en fin dag i Västerås och brevet står på muren och väntar till söndag morgon, längtar till sportlovet

Mamma

2010-02-12 @ 21:18:45
URL: http://kaijadesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0