uppdatering, typ..

Jaha, nu var det ett tag sen det var fart på den här bloggen, men tänkte försöka få ner några rader allafall. Här på gotland är det lika mkt vinter och svinkallt väder som i övriga sverige, och det uppskattas inte av min kropp. Idag har mina händer känts som torra gamla grenar, inte nån smärta men obehagligt som tusan. Det gick inte ens att sticka ordentligt idag, det har alltid funkat förut även om jag har haft ont.
Idag har jag haft en offdag, inte så kul då det var obligatorisk föreläsning på fm och ett onödvändigt besök på langska huset i visby för nån jäkla broderiutställning.. En hel vävdag försvann pga lärarnas idiotiska ideér, dom brydde sig inte ens om att det är sista vävveckan och att alla vävar ska vävas klart innan fredag. Visst var det en intressant föreläsning med en väldigt ´duktig och ödmjuk konsthantverkare, men det var verkligen helt fel dag att lyssna på den. Satt och stressade upp mig och blev mer och mer irriterad, speciellt när läraren bad oss att snabba på lunchen för att komma iväg till visby tidigare. Ilskan omvandlades snabbt till lesshet då jag blev frusen och trött i langska jäkla huset.. Hade tänkt och väva lite allafall väl tillbaka på skolan men då var jag för trött och allmänt less på allt. Har tvättid nu ikväll, försöker att städa upp i röran mellan turerna till tvättstugan. 

Nu får det vara slut på gnället, men jag orkar inte vara stark och glad hela tiden.. Funderar på att berätta för mina kumpaner och klasskamrater om min sjukdom, om varför jag får off-perioder och har ont ibland, men det känns så skämmigt. Tänk om jag inte får vara med längre..? 

Vad har hänt annars sen jag skrev ordentligt senast..? Bindningslära-kursen för-förra lördagen var intressant, det var mest repetitioner från vävteorin och det tackar man ju aldrig nej till.
Förra veckan var som de flesta veckor brukar vara: bra dagar, dåliga dagar, sa fel saker vid fel tidpunkt, fika på bagarns, vävglädje, vävilska, nya par sockor blev till, trötthet, var allmänt irriterande för omgivningen(på ett bra sätt), kände mig tvungen att ställa upp på att köra skolans bil fast jag verkligen inte ville, sa ifrån att köra skolans bil redan dagen efter med tillhörande dåligt samvete, varit frusen, mysat och kollat på film i grottan, stickat klar en sjal, börjat väva på en ljus trasmatta med grön varp, köpt tyg till trasor, rivit trasor av det inköpta tyget och fått tygdamm i näsan, skrivit listor, börjat packa för den kommande hemresan, börjat bli stressad över den kommande hemresan och allt som måste vara klart tills dess och varit onyttig och ätit godis.. Typ sådär..

På vävfronten är ribsväven klaruppsatt och redo att börja vävas, men var så trött på den så att en annan i klassen fick börja med den istället. Den var trasslig och bråkig alla moment innan den var klar, hur tröttsamt som helst. Vävde klart min pappersväv istället, den blev jättesöt!! Det gick inte åt lika mkt tidningar som jag beräknat och det känns lite skämmigt. Då den väven var klar så började jag på en plisserad sjal-väv, det var en väldigt enkel väv det med, det enda svåra var att inte väva för hårt. Den väven blev klar nu i helgen och då började jag på min trasmatta. Har två vävar att göra klart innan lovet, mattan och ribsväven. Jag vet att jag kommer hinna med god marginal ifall allt flyter på, men blir stressad ändå.

Nu får det duga för den här gången..

Höres.

Många kramar..


Kommentarer
Postat av: mamma

Stressa ner dig och lyssna på din kropp så ska du se att allt ordnar sig.Du duger som du är.

sov gott inatt för det ska jag göra.

Kram Mamma

2010-02-22 @ 22:43:36
URL: http://kaijadesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0