Utkast: Feb. 3, 2010

Kanske dax för en uppdatering igen, mer än en vecka sedan något vettigt blev skrivet..

Börjar med nått roligt!! Tog mig i kragen iförmiddags och ringde en ögonklinik i sthlm och beställde undersökning för att kolla om mitt ögonfel är möjligt att korrigera med en laseroperation. Undersökningen kommer ske på v9 på sportlovet, måndag den 1 mars, och om allt går väl så kan jag ingreppas redan onsdag den 3 mars!!! Visst, det kanske kostar hela min besparing, men det är det värt att få bra syn igen!! En till rolig grej är att jag måste skaffa solglasögon, för dem första dagarna/veckan efter ingreppet så måste ögonen skyddas mot ljus. Jag är så glad att jag äntligen ringt, och håller alla tummar för att mina ögon är sammarbetsvilliga.

På vävningsfronten så går det framåt med mitt bolster, är på slutspurten nu. Har ca 30 cm kvar av totalt 150, och det känns nästan sorgligt att den kommer (måste!!) bli klar imorn. Kommande vävar är en plisserad sjal-väv, och en matta med grön varp. Sjalen blir vit och mattan är planerad att bli röd, ska offra ett av mina favvo-lakan (beige med röda blommor) som passar utmärkt till den mossgröna varpen.
Känner att jag måste sätta upp en ny väv snart, annars så kommer all kunskap kräla tillbaka till sina mörka vrår. Har mina planerade sängmattor med invävda ullremsor, men har inte bestämt mig om jag ska investera ett fint skinn att slakta till remsor eller plundra skolans säckar med spill. Visst kan det finnas fint material där, med det blir ett sånt ojämt resultat.

Hur har veckan varit annars?
Förra onsdagen var jag onaturligt, nästan läskigt, trött.. Råkade somna på eftermiddagen, sov över kvällsmaten och vaknade till liv först vid 7-tiden på kvällen. Men trots detta lyckades jag sova hela natten, och var verkligen utsövd på morgonen. På torsdagen vävdes det bolster hela dagen, och påbörjade slutförandet på sittdynorna. Av nån mysko anledning fanns det varp till ännu en sittdyna, så den blev specialdesignad i svart och rött.
Fredagens förmiddag försvann i ett svep, slutförde den sista sittdynan och klippte ner och rullade av alla sittdynor. Det blev fem stycken totalt, den första och sista blev jag mest nöjd med. Har dock kvar att göra vettiga fransar, hoppas det inte blir allt för tråkigt.. Måste komma på vad jag kan göra med de tre överflödiga sittdynorna, några förslag?!!

PÅ fredagseftermiddag drog jag och några till iväg till fårösund, med en mellanlandning i visby. Vi skulle till en kompis till en av kumpanerna, till hennes lägenhet. Vi åt tacos på kvällen, drack sliskiga alkoholhaltiga drycker och spelade olika kortspel, bl a en pyramidvariant av ölspelet, och lyssnade på musik. Vi lyckades tränga ihop oss 6 pers i en etta, jag fick en plats på golvet på natten när det var dax att sova.
Lördagsförmiddagen fördevs med god frukost och en helt underbar film, Big Fish. På eftermiddagen skulle vi kolla på medhyrda skräckfilmer i en av lokalerna på folkhögskolan i fårösunds lokaler, en stor filmsal, men det funkade inte riktigt så vi satt i ett klassrum istället. Det var bättre, för det fanns sköna soffor och en bra ljudanlägning. Vet dock inte om jag uppskattade skräckistemat så mkt, vi kollade på tre skräckisar i rad och mina nerver var fullständigt söndertrasade. 
Brukar klara av det bättre annars, men hela första filmen gömde jag mig bakom min medhavda kudde, och roade den jag satt brevid oerhört varje gång jag ryckte till. Aldrig mera skräckfilmer med spöken och annat psykiskt tjafs. Film nr 2 gick bättre och den sista fungerade bäst, det var nån zombie-variant med ett virus (vad annars..). Vi avslutade det hela med en film om Coco Chanel, det var en väldigt vacker film med många fina kläder och hattar. Egentligen skulle vi farit hem under lördagkvällen men vi bestämde oss för att stanna en natt till. Söndagen var mysig, med scones till frukost. Vi tog en buss hem mitt på dagen och var hemma i hemse igen på eftermiddagen och åt pizza istället för skolans kvällsmat.

Nu måndag och tisdag var jag trött som en urvriden trasa, men det var väl priset för att klara av att vara social en hel helg. Det värsta med trötthet är att det är näring åt grubblet, och grubbel är det värsta som finns. Har dock upptäckt att ett bra botemedel mot grubbel är att vara med andra, att tvinga sig själv att vara med trots att man känner sig som ett bergatroll som borde skjutas av för omgivningens säkerhet. Att inte behöva prata men ändå få vara med och få en dos kontakt, och om man har tur kanske få en kram. Förlåt, det blev en flummig mening men hoppas den är förståerlig ändå.  

Tss, visst är långa inlägg det bästa som finns?!!

Många kramar!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej jag kommenterade visst fel inlägg men skam den som ger sig Älskar när du skriver dina mysiga inlägg

längtar till sportlovet

Kramisar Mamma

2010-02-04 @ 15:01:57
URL: http://kaijadesign.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag gillar dina långa inlägg ^^ Och jag känner som du, som ett bergatroll com vill vara ensam. men kanske det inte är det bässta? för som sagt, då kommer tankarna. dem som man inte vill tänka. ush men hur gör man när man inte har nån att umgås med?



Kram på dig! Du kan prata med mig om du behöver..

2010-02-04 @ 16:32:57
URL: http://solfaradis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0