Ingen rubrik..

Gokväll (eller annan valfri hälsning). Idag har jag varit effektiv, eller nått liknande allafall.. Har tvättat flera tvättar(t.o.m hängt vissa av dem), skrivit och skickat iväg brev/kort samt vävt klart mitt bolster. Är nöjd med mitt bolster, även om jag slarvade lite på slutet för att bli klar nångång. Imorn ska jag väva band att ha som hank till mina handdukar och kanske mäta in inslagsgarnet för bolstret innan det faller ur minnet. På eftermiddan är ett besök på bagarnas inplanerat för den som har tid och lust, vill äta semla!!!  Helgen får bli som den blir, måste städa men det borde ju orkas med nån gång.

Idag tog jag ett stort steg. Efter ett samtal med mina lärare så blev det bestämt att jag ska byta klass till väv 2:an efter sportlovet, och fortsätta väva egna projekt samt uppgifter jag får av lärarna resten av terminen. Jag ska inrikta mig på att lära mig att sätta upp flera olika vävar, olika bindningsätt och annat som borde vara bra att veta. Det kommer bli mkt egen självstudietid, med handledning istället för att ha en lärare till hands hela tiden. Det blir mkt ansvar under frihet(eller vice versa..), vill ju inte göra lärarna besvikna nu när min vilja har gått igenom. Första testet blir att sätta upp en ribbs-väv nästa vecka, ska verkligen försöka göra så mkt som möjligt själv och inte fråga och känna mig dum..

Appropå ingenting så stickade jag klart ett par sockor idag, till mig själv t.o.m.. De blev lite små, men töjer förhoppningsvis ut sig med tiden. 

Nej, nu måste jag göra ett hänga tvätt-ryck.

Höres..

Många kramar..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0