Ingen rubrik..

Måndag igen.. Den har varit lika lång och tôlig (uttalas öööö) som måndagar brukar vara. Tog mig 'sovmorgon' imorse med, men lyckades komma i tid till klasstiden för ovanlighetens skull. Klasstiden var lika ointressant som vanligt, mest tjat om städning och om utbildningen som kommer starta inom kort. Fick ett skinn i min ägo, som ska strimlas upp till remsor för kommande vävprojekt. Det var ett fint skinn, jämngrå med en fin lock på ca 2 cm.
Har bråkat med en väv idag, min ribsväv som varpades i fredags och förskedades i helgen. Fick hjälp att dra på den och då började den bråka och trassla direkt. Trådar gick av och ju mer vi försökte lösa trasslet, ju trassligare blev det. Tillslut drog vi tillbaka allt och bytte från sked till redkam. Men skadan var ju redan skedd så det var trassligt med redkammen oxå. Eftermiddag gick ut på att löra trasslet och rädda skälet som var helt åt helvete. Det är så typiskt att mina vävar ska krångla så, enda positiva med det är att det blir en erfarenhet, om än tråkig sådan..

Helgen då?! Jo, den var slö, inte ett enda vettigt blev gjort. Var trött, frusen, ont i kroppen och kände mig allmänt ful och tråkig. Som tur var (??) verkade de andra känna sig så oxå, så jag slapp vara nere själv. Lördagens kvällsmat blev dissad efter en sniff, skolans kallops är inte gott. Men att handla på ica är inte så smart då man är hungrig, en massa onödiga köp blev det. Hyrde film som kollades på kvällen, Ugly truth och Hangover. Dom var bra, eller allafall lätt-tittade, och det var främsta kriteriet.
Melodifestivalen var ett skämt allafall. Inga bra låtar alls, ingen info om övik och helt HEMSKA kläder.. Vad tänkte stylisterna med egentligen?? Inte det estetiska sinnet allafall.. Tänker nog inte kolla på fler delfinaler, finalen får räcka.

Har skickat iväg en ansökan om att jobba på ett vikinga museum på Lofoten i Norge. Vet inte hur stora chanserna är att jag får det, men det är värt ett försök. Har ju vikingat mig sen 16-års ålder, så erfarenhet har jag allafall. Att vara viking är en av de få 'saker' jag känner att jag är bra på, tänk att få betalt för att göra roliga saker och att må bra. Härligt!! Tack mamma för att du var mitt bollplank!!

Ska försöka komma iväg på morgonpromis imorn, så det kanske är bäst att sova nu.

Snälla kommentera mera!!Det är mkt roligare att skriva när man får gensvar..

Höres.

Många kramar.


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej.



jag kommenterar hos dej om du kommenterar hos mej...blink blink har förresten bild på din hund inne på min blogg, lite hundarbete..mohahahaha



Trist att det ska krångla för dig då med vävar och grejer. Du får ta nya tag helt enkelt.



Klart du kommer få jobbet i Norge, det vore ju skitkul juh.



Hoppas att allt är bra annars... tänker på dig massor och GLÖM inte hur fin och vacker du är.



Ha en fin dag finis... kram Fia

2010-02-09 @ 10:30:43
URL: http://frufia.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej stumpan

avslutar min måndag som också varit seg med att läsa din blogg och somna gott med dina tankar med mig i sömnen.

sov gott kramizar från Mamma

2010-02-09 @ 22:30:33
URL: http://kaijadesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0