Ta daa!!

Ha, nu är ni bra överaskade!! Tre inlägg på tre dagar, det är inte illa.. Tänkte exprimentera och se hur det känns att försöka skriva några rader varje dag, eller så ofta som skrivarlusten och skolans internet tillåter. Det är så drygt i längden att skriva (och förmodligen läsa) långa inlägg.

Blev klar med tramp-proverna på handuken idag!! Sju olika trampordningar x 10 cm, i olika inslagsfärger. Har bestämt mig för att göra en handuk i pannama och den andra i nån kypert, med svart inslag på båda. När som är klara och jag listar ut hur man laddar upp bilder så kanske jag kan ge bildbevis i en avlägsen framtid.

Nu har äntligen det mesta börja falla på plats, med vävteorin alltså. Kan läsa en vävsedel utan problem, förutom formler som det krävs miniräknare till. Klarar av det mesta utan att fråga när det gäller att sätta upp en väv och förstår hur trampor och annat undertill vävstolen ska vara. Visst, måste fortfarande ställa 'dumma' frågor eller kolla upp i boken, men det är så befriande att det äntligen börjar fastna!!

Var förbi garnaffären i eftermiddags, och kom därifrån med fina raggsocksgarner TILL MIG SJÄLV (gud vad ego..). Passade på att köpa garner som jag kollat på ganska länge, gråmelerade garner med röd och svart tråd i. Det blir så fint när man stickar, mkt roligare än enfärgade garner. Har massa restgarner till ränder och tår så dom kommer nog bli riktigt fina. :) Köpte även orange och turkost garn att göra roliga sockor med, dom kommer synas allafall..

Var på musikcafé nu ikväll, det var lika fint som vanligt. Det var dock ingen låt som jag fastna extra för som det brukar vara. Självklart spelades mina favvo-instrument: nyckelharpa, fiol och en liten trumma fick vara med på ett hörn. Gillar folkmusik, det känns så bra i själen när det spelas. Och trummor, älskar det!!! Det finns inget bättre än att dansa till trumrytmer, helst utomhus och på natten. *drömmer mig bort..*

Det var dagen det. Höres..

Många kramar!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0