Snö..

Tro det eller ej, det är vinter här på gotland. Det är snö, minusgrader och kyliga vindar som biter i kinderna. Det har fis-snöat nu hela veckan, snö i luften som mest virvlar runt men som ändå ger några cm per dag. Försöker artbestämma den men det är varken fluff- eller kramsnö, utan nån tråkig variant som packar sig men som ändå är tillräckligt lätt för att virvla runt och leta sig in innanför sjalen när det blåser. Det är snöbollskrig inplanerat inom en snar framtid, hoppas snön är kvar tills dess..

Idag var det formgivning på shemat. Började med en skissövning som var riktigt kul, snabbskissar på varann på ca en minut. Det var som kroki fast såklart inte naket, och det är var jag riktigt duktig på under gymnasiet. Resten av lektionen var planering och skisser på kommande väv-arbeten. Började kolla rand-inspiration till bolster, men vet inte riktigt vad det är eller vad det används till så jag behöver en genomgång av läraren innan jag kommer igång ordentligt med det.
Efter lunch fortsatte jag med sittdyna nr 4, den blev duvblå istället för gul och grön. Det är ganska mkt varp kvar så jag funderar på att väva så länge som det går, så det blir en lång variant. Ska nog ge handdukarna lite tid imorn, så proverna blir klara allafall. Kan inte lista ut om det är jag som är långsam på att väva eller om det är resten i klassen som är snabba..

Fick tillbaka min gröna matta idag, den hade överlevt att vara på utställning i visby över julen. Tar kanske hem den till nästa lov, har hört rykten att det finns en viss moder som är intresserad av den. Eftersom den varit med på en utställning behöver den inte vara med på en till.

Ibland känns det som att allt blir så fel, blir så trött på mig själv och min förmåga att klanta till det som är bra. Varför..?
Dust..

Nej, höres..

Många kramar!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0