uppdatering

Hm, det kanske är dax för en liten uppdatering av helgens eventuella flytt som äntligen blev av. Har börjat på ett inlägg men det blev så flummigt så här kommer ett nytt försök..

*

Lördagen blev reserverad till organisation och packning, det gick bättre än väntat trots att tidsplanen blev försenad av en försovning. Det var ganska tråkigt, och det var så mkt som skulle få plats i olika väskor. Förstår inte hur mkt jag kan samla på mig under en termin, även om det var mkt från förra året. Det vore bra med ett stort bål ibland och slänga allt sentimentalt skit som jag aldrig har hjärta att slänga.
Fick hjälp att flytta alla grejer till nya rummet när allt tillslut var nerpackat, tack än en gång även om ni aldrig kommer läsa det här. Möblerade om i rummet direkt, gjorde en dubbelsäng av de båda sängarna och flyttade på skrivbordet så det blev mer dolt från fönstret. Fick upp gardinerna direkt, är nästan stolt över mig själv. Fick det mesta på sin plats innan jag gjorde rummet redo för inflyttningsfest.
Det blev en mysig kväll, med musik och kortspel. Drack antivirus-vin (det kallas egentligen Asti, men jag glömmer jämt bort namnet och kallar det avast= antivirus-vin. Hur logiskt som helst!!) och bjöd på vindruvor och polly. Mitt rum passa bra för att vara många i, både sittplatser i sängen, vid skrivbordet och på golvet. Ett rum med många möjligheter!!

Det blev sovmorgon på söndagen, missade nästan frukosten. Var lite seg, hade glömt att dricka vatten under kvällen och det märktes. Tvingade med mig sällskap och gick en uppvakning-promenad och passade på att köpa städgrejer. Det var kallt och blåsigt, men uppfriskande. Började med städningen av det gamla rummet ganska sent på dagen, och hade totalt undarskattat rummets smutsighet.
Det blev en lång em/kväll där tiden gick på tok för fort för min smak. Hade nån idé att spara delar i badrummet till sist som inte visade sig vara så bra, för när allt annat var klart var jag på tok för trött att skura kakelväggar rena från vattensänk. Fuskade och sköt upp det till måndagsförmiddagen, tog en dush och förpestade mina kumpaner i grottan med min övertrötthet kombinerad med att ha varit ensam hela em/kvällen och andats in rengöringsångor. Vi kollade på övermööra (läs värmlänska för day after tomorrow) och det var roligt att ifrågasätta alla amerikanska klicheér.  

Städade klart det sista, fick rummet inspekterat och godkänt och lämnade nycklarna på måndagsförmiddagen. Det var verkligen skönt att få det ur världen!!! Nu kan jag lägga energi på nya rummet, lägga allt på sin plats och få upp grejer på väggarna.
Började väva på sittdynor-väven efter lunchen, blev klar med en under eftermiddagen. Det var kul, var lätt att komma in i och gav snabba resultat. Sittdyna nr 1 blev grön med grå skinnrems-rader. Gjorde remsor av spill från skinn från gotlandsfår, hur lyxigt material som helst att arbeta med. Även skabbiga remsor blev fina när de väl var invävda, hoppas verkligen nu att sittdynorna kommer vara funktionsdugliga.

På måndagskvällen drog hela klassen in till visby och almedalsbiblioteket där det var cat walk med do redo-kläderna från i höstas. Var inte med i gruppen som ordnade det hela, men hjälpte till under uppvisningen med att skicka in rätt modell vid rätt tillfälle under cat walken. Det var kul att hjälpa till, även om det var nervöst innan ifall allt verkligen skulle fungera. Efteråt var jag dödstrött och tog en tidig kväll, eller så tidig som den kunde bli.  

Idag tisdag har jag fortsatt med mina sittdynor, har gjort klart två till. Nr 2 blev röd med ett försök till regelbunden skinnremse-rapport, och nr 3 blev svart med kort avstånd mellan skinnpartierna. (ja, jag vet att det kanske är svårt att förstå, är inte så bra på att förklara..) Har kvar varp till ännu en sittdyna, den ska få bli grön och gul. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, ska behålla den gröna själv men behöver inte riktigt resten. Försökte göra byteshandel med den röda idag, får se hur det slutar.

*

Tss, det blev ännu ett långt inlägg.

Höres i en avlägsen framtid.

Många kramar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0